יום שני, 27 ביולי 2020

לוח תורנות

לוח תורנות כיתתית - בכיתה שלי לומדים כרגע שבעה תלמידים מתוקים. והכנתי עבורם לוח תורנות שכל שבוע ביום ראשון בבוקר במפגש הבוקר היינו מחליפים את התורנות.
מאחר ויש לי מעט תלמידים בכיתה בחרתי 7 תורנויות  מתוך הקובץ,ותליתי על הלוח (לפי מה שמתאים לכיתה שלי).
לכיתה שלי הכנתי לוח תורנות מנוקד שמנוסח ביחיד (המתאים לכיתה שלי).
לכם הכנתי עוד וריאציות של הלוח : מנוקד (מנוסח ביחיד / רבים) , ללא ניקוד אותיות כתב (יחיד / רבים).
ככה שתוכלו לבחור להוריד את הקובץ המתאים לכם לכיתה.
כדי לסמן את התורן השבוע לקחתי אטבים צבעוניים והדפסתי תג שם שהכנתי (מצורף פה בפוסט). את התגים ניליינתי והדבקתי על גבי האטב (לכל ילד אטב).







להורדת הקבצים:

יום ראשון, 26 ביולי 2020

כללי התנהגות בכיתה

משתפת אתכם בכללי ההתנהגות שקיימים אצלי בכיתה. כאשר התחלנו את כיתה א' , התחלנו עם שלושה כללים ועם הזמן הוספנו עוד כללים לכיתה. על כל כלל נתתי דוגמא לילדים, הדגמתי וחיזקתי את הילדים שפעלו לפי הכללים לאורך היום. בהתחלה כדי לבסס את כללי ההתנהגות הקפדנו לחזור על הכללים בתחילת כל שיעור, ובהדרגה הפחתנו לכל שני שיעורים, ואז 3 פעמיים ביום. כמובן שלאורך כל היום חיזקנו את הילדים על שמירה על הכללים.
כללי ההתנהגות אצלי נמצאים בלוח נפרד בצמוד ללוח הכיתה. כאשר בלוח עצמו יש גם תוכנית התנהגות כיתתית.
כאשר התחלתי ללמוד ניתוח התנהגות אחת המרצות אמרה לנו שאומנם כללים יש לנסח באופן חיובי, איך כאשר מדובר בחציית קו אדום - כמו אלימות! אין להתייפיף וחובה לציין באופן ברור שלא מבצעים שימוש באלימות (כמובן גם מסבירים ונותנים דוגמא לילדים מהן התנהגויות של אלימות)
ולכן תוכלו למצוא בקובץ את הכלל : לא משתמשים באלימות ומנגד את הכלל שבהתחלה השתמשתי איתו בכיתה: שומרים על הידיים קרוב לגוף שלנו.
הסיבה שצירפתי את הכלל הזה בנוסף הוא כי אני יודעת שיש כאלו שמעדיפות להציג את  הכלל באופן חיובי.
אני באופן אישי לא משתמשת בו אז לבחירתכם.

כרטיסיות סדר יום לרכישה

קובץ דיגיטלי בפורמט PDF שנשלח אליכן במייל להדפסה אישית. הקובץ מגיע עם כתב דפוס מנוקד. בקובץ יש יותר מ - 60 כרטיסיות שונות. במידה וחסר לכן מ...