יום ראשון, 26 ביולי 2020

כללי התנהגות בכיתה

משתפת אתכם בכללי ההתנהגות שקיימים אצלי בכיתה. כאשר התחלנו את כיתה א' , התחלנו עם שלושה כללים ועם הזמן הוספנו עוד כללים לכיתה. על כל כלל נתתי דוגמא לילדים, הדגמתי וחיזקתי את הילדים שפעלו לפי הכללים לאורך היום. בהתחלה כדי לבסס את כללי ההתנהגות הקפדנו לחזור על הכללים בתחילת כל שיעור, ובהדרגה הפחתנו לכל שני שיעורים, ואז 3 פעמיים ביום. כמובן שלאורך כל היום חיזקנו את הילדים על שמירה על הכללים.
כללי ההתנהגות אצלי נמצאים בלוח נפרד בצמוד ללוח הכיתה. כאשר בלוח עצמו יש גם תוכנית התנהגות כיתתית.
כאשר התחלתי ללמוד ניתוח התנהגות אחת המרצות אמרה לנו שאומנם כללים יש לנסח באופן חיובי, איך כאשר מדובר בחציית קו אדום - כמו אלימות! אין להתייפיף וחובה לציין באופן ברור שלא מבצעים שימוש באלימות (כמובן גם מסבירים ונותנים דוגמא לילדים מהן התנהגויות של אלימות)
ולכן תוכלו למצוא בקובץ את הכלל : לא משתמשים באלימות ומנגד את הכלל שבהתחלה השתמשתי איתו בכיתה: שומרים על הידיים קרוב לגוף שלנו.
הסיבה שצירפתי את הכלל הזה בנוסף הוא כי אני יודעת שיש כאלו שמעדיפות להציג את  הכלל באופן חיובי.
אני באופן אישי לא משתמשת בו אז לבחירתכם.

5 תגובות:

  1. מורני, את אלופה. כמה דברים מדהימים יוצאים תחת ידייך. תודה תודה תודה. תמשיכי לעצב, לייצר, להביא דברים כל כך אסטטית לסביבה שלך ושל עוד מאות מורות. מעניין יהיה לגלות את החורמים שלך תלויים בכיות ברחבי הארץ (ואני אגיד בשקט בשקט בלב "אני מכירה אותה, זכיתי לעבוד צמוד צמוד אליה. איזה כיף לי").

    השבמחק
  2. היי מקסים ממש
    הייתי מוסיפה גם מדברים בשפה נאותה או שומרים על שפה מכבדת
    אשמח אם תוכלי להוסיף זאת לקובץ המוצלח

    השבמחק
  3. מה הפשר "לשמור את הידיים קרוב לגוף ? "

    השבמחק
  4. אשמח אם תוכלי לתת דוגמאות לתוכנית התנהגות כיתתיית

    השבמחק

דף כתיבה לחוויה מהחופש כולל מחוון!

דף כתיבה לכתיבת חוויה מהחופש, הדף מגיע עם ניקוד או ללא בנוסף הכנתי לכן מחוון לכתיבת חוויה שניתן להדפיס, לניילן ולחלק לתלמידים. להורדת הקבצים...